Project information
Pre-primary and primary teacher education programme graduates as novice teachers: expectations, experience and reflection
(PPABSO)
- Project Identification
- MUNI/A/1537/2023
- Project Period
- 1/2024 - 12/2024
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Mgr. Lucie Grebíková
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Horčička
- Mgr. Aneta Hřavová
- Mgr. Alžběta Jurasová
- Mgr. Anna Pospíchalová
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- Mgr. Teresa Vicianová
Projekt se zaměřuje na podporu badatelských aktivit studentů doktorského studijního programu Školní pedagogika, jejichž školitelé působí na katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty. Badatelské aktivity jsou koncentrovány kolem kohorty absolventů studijních programů Učitelství pro mateřské školy, Předškolní pedagogika a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Projekt vytvoří příležitosti pro koncipování, realizaci a reflexi dílčích výzkumných aktivit zaměřených na očekávání začínajících učitelů vztažená ke vstupu do profese, mapování zkušeností získaných v adaptačním období a reflexi strategií uvádění do profese. Zároveň projekt vytváří příležitosti ke společným publikačním aktivitám studentů doktorského studijního programu a jejich školitelů. Využity jsou kvantitativní i kvalitativní metodologické přístupy ke sběru a analýze dat.
Publications
Total number of publications: 3
2024
-
Co je klíčového na kompetencích ve školních vzdělávacích programech základních škol?
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Insights into the Primary School Transition : A Czech Republic Kindergarten Teachers' Perspective
Year: 2024, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Počátky utváření profesní filozofie začínajících studentů Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Pedagogicka orientace, year: 2024, volume: 34, edition: 1-2, DOI