Najděte s námi svůj styl ve výuce podpořené technologiemi

Inspirujte se. Zkoušejte. Získejte zpětnou vazbu. Pomůžeme vám s rozvojem digitálních pedagogických kompetencí. 

Tutoriály Online kurz

Nejnovější články a tutoriály pro vás

Otevřený online kurz DigCompEdu

Profesní zapojení

Digitální kompetence pedagogických pracovníků slouží nejen k přímé podpoře výuky jako takové, ale také pro efektivní a smysluplnou interakci pedagogů, studentů i dalších zapojených stran v celém procesu vzdělávání.

Využívání digitálních technologií pro komunikaci se studenty. Rozvoj a zdokonalování komunikačních strategií.

Využívání digitálních technologií ve spolupráci s kolegy pro vzájemnou výměnu znalostí a zkušeností pedagogické praxe.

Rozmýšlení a kritické hodnocení využívání digitálních technologií. Aktivní rozvoj dosavadních postupů a procesů.

Využívání digitálních technologií pro soustavný profesní rozvoj.

Digitální zdroje

Existence velkého množství dostupných zdrojů vyžaduje propracovanou strategii, podle níž k nim budeme přistupovat, hodnotit a využívat. Podívejte se, jak efektivně identifikovat ty nejvhodnější zdroje, jak je lze dále upravovat a sdílet svým studentům či kolegům pedagogům.

Hodnocení a vybírání vhodných digitálních zdrojů pro výuku, a to na základě obsahu, výukových cílů i pedagogických přístupů odpovídající dané skupině studentů.

Tvorba zcela nových výukových zdrojů, a to samostatně i ve spolupráci s dalšími kolegy. Úprava již vytvořených volně dostupných zdrojů pod otevřenou licencí.

Organizace zdrojů a zpřístupňování studentům i kolegům s ohledem na účinnou ochranu obsahu s důrazem na autorská práva.

Výuka a učení

Využívání digitálních technologií může výuku nejen zefektivnit, ale také zpříjemnit pedagogům i studentům. Tím nejdůležitjěším je schopnost plánovat a také realizovat využití digitálních technologií v různých fázích učení, a to s podporou, kterou studenti při využívání těchto technologií potřebují.

Dozvědět se více

Zavádění digitálních zařízení, služeb a nástrojů do výuky. Využívání nových výukových formátů a didaktických metod, které lze dále inovovat.

Využívání digitálních technologií k interakci se studenty, k provázení studiem a včasnou pomoc.

Používání digitálních technologií k podpoře a rozvoji spolupráce studentů, a to například při skupinové práci či při společném učení.

Využívání digitálních technologií k podpoře samostatného učení studentů. Důraz na plánování, monitorování a hodnocení vlastního pokroku.

Hodnocení

Využívání digitálních technologií generuje značné množství dat, která lze v pedagogické praxi využít pro zkvalitňování výuky. Je potřeba tato data správně analyzovat a přijít s efektivní strategií dalšího postupu či výukové strategie.

Dozvědět se více

Využívání digitálních technologií pro formativní a sumativní hodnocení. Podpora různorodéých forem hodnocení.

Tvorba a interpretace dat o aktivitách studentů, jejich výkonu a pokroku. Využití těchto dat pro další zlepšování výuky.

Využívání digitálních technologií k poskytování zpětné vazby. Plánování dalších postupů s ohledem na výsledky.

Tutoriály

Kurz v roce 2021 vytvořili

Aktuální kontakt po ukončení projektu

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info