Newsletter 9/2024
Vyšlo listopadové číslo newsletteru Učitelské praxe, č. 9.
Minulý týden proběhly na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity poslední kurzy vstupního vzdělávání provázejících učitelů v rámci pokusného ověřování systému podpory provázejících vyučujících. Iniciativa Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy si klade za cíl zvyšování kvality pedagogických praxí budoucích učitelů a učitelek.
Proběhlo celkem pět kurzů a každý z nich poskytl neocenitelnou příležitost pro pedagogický rozvoj účastníků. Prostřednictvím kurzů získali provázející učitelé a učitelky nové nástroje, techniky a znalosti, které jim pomohou efektivně vést a podporovat studující na jejich pedagogických praxích. Účastníci se seznámili se standardy (Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství, tzv. SKPKS a Standard kvality profesních kompetencí provázejícího učitele) a reflektovali vlastní kompetence, které pro provázení studujících využívají. Důraz byl kladen nejen na mentorské dovednosti, ale také na komunikaci, formativní hodnocení a poskytování zpětné vazby.
***
Přečtěte si celý článek na webu Pedagogické fakulty MU.