Díky projektu studující hlouběji porozumí významu a přínosu učitelské propedeutiky a její provázanosti s oborovou didaktikou v pregraduální přípravě.
Mapa profesního rozvoje bude zpracována digitálně jako vizuální síť. Provázání předmětů ped-psy modulu spolu s didaktikou geografie v mapě profesního rozvoje bude představovat modelový příklad funkčně integrované pregraduální přípravy.
Cíle projektu
Cílem projektu je posílit dopad pregraduální přípravy na rozvoj profesních kompetencí budoucích učitelů a učitelek.
Umožňujeme studujícím na Pedagogické fakultě MU sledovat, co se učí a jaké kompetence během studia rozvíjejí.
Přinášíme vyučujícím na Pedagogické fakultě MU novou příležitost, jak zvědomovat studujícím výstupy učení v jednotlivých předmětech a orientovat je procesu dosahování profesních kompetencí podle SKPKS.
Otevíráme příležitost pro formativní sebehodnoticí proces kompetencí v pregraduální přípravě budoucích učitelů a učitelek.
Jak postupujeme?
-
1) definujeme jádrové výstupy učení jednotlivých předmětů ped-psy modulu a didaktiky geografie
-
2) identifikujeme možné provazby jádrových výstupů s kompetencemi popsanými ve Standardu kvality profesních kompetencí studentů učitelství
-
3) vytváříme mapu profesního rozvoje, která studujícím umožní reflektovat jejich učební pokrok
-
4) proškolujeme vyučující předmětů pedagogicko-psychologického modulu v práci s mapou profesního rozvoje v jednotlivých předmětech
-
5) zjišťujeme, co práce s mapou profesního rozvoje ve výuce obnáší
-
6) vyhodnocujeme, co mapa profesního rozvoje a práce s ní studujícím a vyučujícím přináší
Podívejte se, jak mapa profesního rozvoje navazuje na SKPKS (akt. 25. 2. 2024)
Naše výsledky
MAPA PROFESNÍHO ROZVOJE STUDENTŮ UČITELSTVÍ
Bakalářské studium
MAPA PROFESNÍHO ROZVOJE STUDENTŮ UČITELSTVÍ geografie
Bakalářské studium
MAPA PROFESNÍHO ROZVOJE STUDENTŮ UČITELSTVÍ
Navazující magisterské studium
MAPA PROFESNÍHO ROZVOJE STUDENTŮ UČITELSTVÍ geografie
Navazující magisterské studium
Projekt je podpořen Otevřeno, z. s. a nadačním fondem ABAKUS.