Všechny aktuality

Učíme budoucí učitelky a učitele, jak rozvíjet sebe a druhé
Na čem pracujeme a jak se nám to daří?

 

Všechny aktuality

Předchozí 1 2 3 4 Další

Podcasty

Otevřeně o nadání

Podcast Dany Veselé z katedry pedagogiky Pedagogické fakulty MU. Naším cílem je dostat prostřednictvím tohoto podcastu problematiku nadaných žáků, identifikace jejich potřeb a nastavení podpory do hledáčku zájmu pedagogů, ať už budoucích nebo i těch současných. Ukazujeme cestu, jak ve třídě adekvátně zapojovat žáky dle jejich možností.

Chceme přinášet informace, sdílet zkušenosti, zvědomovat dobrou praxi a hlavně inspirovat.

Otevřené dveře ředitelny

Rozhovory doc. Jany Kratochvílové, vedoucí katedry pedagogiky PdF MU, s řediteli a ředitelkami škol.  

Právě na bedrech ředitelů a ředitelek leží velká odpovědnost za žáky, jejich výsledky, za kvalitu výuky, za komunikaci a spolupráci s rodiči, odborníky, komunitou, za jejich kolegy a vzdělávání, za rozvoj školy, její kvalitu a hospodaření a to v každé době. Ředitelé mají také rozhodující vliv na přijímání kolegů, kolegyň do své školy a ovlivňují tak další profesní rozvoj svých vyučujících včetně těch začínajících.

Rozhovory v podcastu Otevřené dveře ředitelny chceme budoucím učitelům, našim studentům, přiblížit život školy z pohledu jejich ředitele, ředitelky.

Přehled dílů:

Začala a hodnotí JINAK

Doktorandka katedry pedagogiky Julie Grombířová, která zároveň vyučuje na ZŠ Labyrinth, si společně s paní docentkou Janou Kratochvílovou připravily novou podcastovou sérii Začala a hodnotí JINAK. Cílem podcastu je zprostředkovat zkušenosti začínající učitelky a inspirovat vás, že již začínající učitel*ka může hodnotit JINAK!
Společně spolupracují nejen na podcastové sérii, ale komplexnímu rozvíjejícímu hodnocení se obě intenzivně věnují ve výzkumu i praxi, věříme tedy, že se máme opravdu na co těšit!
Série navazuje na projekt Katedry Pedagogiky Vysvědčení JINAK - hodnocení jinak.

 

Čeká mě asistentská praxe! Jak to udělat, aby mi to na praxi fungovalo? Podcast k praxi na škole

Markéta Dobiášová je asistent pedagoga pro speciální vzdělávání na gymnázium v Brně, trenérka sociálních a emočních dovedností pro hyperaktivní a neklidné děti (ADHD, PAS).
- Jak to udělat, aby to fungovalo?
- Co je vhodné mít na mysli, když takovou spolupráci začínáme?
- Jak může být moje spolupráce s asistentem pedagoga nebo s učitelem v roli studenta užitečná?
- Jak spolupracovat s dětmi, které mají poruchy pozornosti?

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info