Otevřeně o nadání
Podcast Dany Veselé z katedry pedagogiky Pedagogické fakulty MU. Naším cílem je dostat prostřednictvím tohoto podcastu problematiku nadaných žáků, identifikace jejich potřeb a nastavení podpory do hledáčku zájmu pedagogů, ať už budoucích nebo i těch současných. Ukazujeme cestu, jak ve třídě adekvátně zapojovat žáky dle jejich možností.
Chceme přinášet informace, sdílet zkušenosti, zvědomovat dobrou praxi a hlavně inspirovat.
Přehled dílů:
- #1 O diagnostice nadaných a mimořádně nadaných žáků ve školském poradenském zařízení. Rozhovor s Miloslavou Svobodovou, PPP Brno, Kohoutova
- #2 Jak by mohla vypadat podpora nadanému dítku? Pokračování s Miloslavou Svobodovou, PPP Brno, Kohoutova
- #3 Jak zaváděli systém podpory na opravdu velké škole, s Renatou Zapletalovou, ZŠ Židlochovice
- #4 O podpoře emocionálního a sociálního rozvoje nadaných žáků. Rozhovor s Leonou Winklerovou, JCMM
- #5 Otevřeně o nadání: O zkušenostech se zjišťováním nadání u svého dítěte
Otevřené dveře ředitelny
Rozhovory doc. Jany Kratochvílové, vedoucí katedry pedagogiky PdF MU, s řediteli a ředitelkami škol.
Právě na bedrech ředitelů a ředitelek leží velká odpovědnost za žáky, jejich výsledky, za kvalitu výuky, za komunikaci a spolupráci s rodiči, odborníky, komunitou, za jejich kolegy a vzdělávání, za rozvoj školy, její kvalitu a hospodaření a to v každé době. Ředitelé mají také rozhodující vliv na přijímání kolegů, kolegyň do své školy a ovlivňují tak další profesní rozvoj svých vyučujících včetně těch začínajících.
Rozhovory v podcastu Otevřené dveře ředitelny chceme budoucím učitelům, našim studentům, přiblížit život školy z pohledu jejich ředitele, ředitelky.
Přehled dílů:
Začala a hodnotí JINAK
Čeká mě asistentská praxe! Jak to udělat, aby mi to na praxi fungovalo? Podcast k praxi na škole
Markéta Dobiášová je asistent pedagoga pro speciální vzdělávání na gymnázium v Brně, trenérka sociálních a emočních dovedností pro hyperaktivní a neklidné děti (ADHD, PAS).
- Jak to udělat, aby to fungovalo?
- Co je vhodné mít na mysli, když takovou spolupráci začínáme?
- Jak může být moje spolupráce s asistentem pedagoga nebo s učitelem v roli studenta užitečná?
- Jak spolupracovat s dětmi, které mají poruchy pozornosti?
![#inspiruj (1)](https://cdn.muni.cz/media/3627456/1-2_doucovani.png?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133531878790000000&heightratio=0.375&width=800)
#inspiruj (1)
Taky nemáš čas? Tak zapni kameru a doučuj online!
Díl první - Tipy a triky, jak doučovat (a učit). Blog Nely k doučování a k asistentské praxi-asistent pedagoga.
#inspiruj 1
#inspiruj (2)
Kde brát motivaci, jak ji neztrácet a předávat dál?
Díl druhý – Blog Nely k doučování a k asistentské praxi-asistent pedagoga.
#inspiruj 2
#inspiruj (3)
Je žák nemocný? Spojte se online!
Díl třetí - Jak využít online nástroje k doučování: Padlet a myšlenkové mapy.
#inspiruj 3
#inspiruj (4)
Březen za kamna vlezem, ale jak ten čas využijem? Tipy na zdroje do výuky!
Díl čtvrtý - Jak využít online nástroje k doučování: Pinterest, obrázky, videa a další materiály do výuky.
#inspiruj 4
#inspiruj (5)
A k čemu mi to bude? Aneb jak udělat (online) hodiny smysluplné!
Díl pátý – K čemu znát kompetence v RVP a jak pracovat s vnitřní motivací.
#inspiruj 5
#inspiruj (6)
V dubnu tam ještě budem a osvojíme si nové nástroje!
Díl šestý – Jak využívat online nástroje Kahoot, Quizlet, Padlet, MIRO, Learningapps a Wordwall, křížovky, šibenici a pexeso online, Photoretrica a Meme generátor.
#inspiruj 6