Katedra pedagogiky

Učíme budoucí učitelky a učitele, jak rozvíjet sebe a druhé

 

Co je u nás nového

Bez popisku

Výzva Festivalu nápadů

Máš nápad, kterým žiješ?
Realizuješ projekt a chceš o něm dát vědět?
Sháníš podporu pro realizaci inovace, kterou vymýšlíš?
Chceš se dozvědět, zda tvůj nápad někoho osloví?

Pak určitě nesmíš chybět na Festivalu nápadů: studující studujícím.

Do 31. 7. 2024 přihlas svůj návrh. Zapojit se mohou jednotlivci i skupiny. 
13. listopadu 2024 budeš moci svůj nápad představit na studentském Festivalu nápadů.

Festival nápadů - výzva

Bez popisku

Prezentace Mapy profesního rozvoje na konferenci Otevřeno

Ve čtvrtek u nás na Pedagogická fakulta MU proběhla Konference “Jak se dělají inovace ve vzdělávání učitelů?”. Konference nabízí prostor všem vzdělavatelům a vzdělavatelkám budoucích učitelů (a dalším zájemcům o toto téma), aby sdíleli svoji praxi, diskutovali o podobě přípravy učitelů a vzájemně se obohacovali o svoje know how.
Naše katedra na ní prezentuje Mapu profesních kompetencí.

Více o projektu Mapa profesního rozvoje

Navázání výzkumné spolupráce s profesorem Sharmou z přední australské Monash University

Petr Svojanovský a Jana Obrovská v rámci projektu GAČR navázali spolupráci s profesorem Umeshem Sharmou z australské Monash University, která patří k předním světovým univerzitám nejen ve výzkumu v oblasti vzdělávání. Profesor Sharma je světově uznávaným odborníkem na inkluzivní vzdělávání.

Výzkumně se tomuto tématu v rámci projektu GAČR Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základní školy aktuálně věnuje tým tvořený Janou Obrovskou, Petrem Svojanovským, Janou Navrátilovou, Janou Kratochvílovou, Miroslavem Jurčíkem, Janem Nehybou, Markem Bulou a nyní také prof. Umeshem Sharmou.

Newsletter 6/2024

Co najdete v newsletteru?

  • Dies academicus: Cena rektora putuje za týmem podnikavosti
  • Diskuze k tandemové výuce na Workshopu k reflexi praxe
  • Připravuje se aktualizace kritérií fakultních škol a zařízení - pozvánka na setkání 
  • Otevřené kurzy pro provázející vyučující nyní také mimo pokusné ověřování - přihlašování
  • Přehled praxí v podzimním semestru 2024
  • A další...

Vyšlo červnové číslo newsletteru Učitelské praxe, č. 6.

Newsletter

Bez popisku

Cena rektora putuje za týmem podnikavosti

Cena rektora Masarykovy univerzity za inovace ve výuce získali naše kolegyně a kolega Lucie Škarková, Jana Kratochvílová, Martin Fico, Michaela Pulkrábová, PED MUNI. Konkrétně za inovativní přístup v aplikování principů podnikavosti, přenášení projektových metod učení do přípravy budoucích učitelů.

GRATULUJEME!

Celý článek v Magazínu M Podnikavost na katedře

Bez popisku

Lepší provázející učitel – lepší kolega: 84 účastníků na cestě ke kvalitnější pedagogické praxi

Minulý týden proběhly na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity poslední kurzy vstupního vzdělávání provázejících učitelů v rámci pokusného ověřování systému podpory provázejících vyučujících. Iniciativa Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy si klade za cíl zvyšování kvality pedagogických praxí budoucích učitelů a učitelek.

Celý článek na webu PdF MU

Co je pro Montessori učitele klíčové v procesu vzdělávání? Přibližuje recenzovaná studie M. Jurčíka v časopise Issues in Educational Research

Studie Mgr. Miroslava Jurčíka má název Freedom and respect: Who are the Montessori school teachers? A teacher identity study in the Czech Republic a vyšla v časopise Issues in Educational Research.

Studie prezentuje výsledky disertačního výzkumu, který se zabývá zkoumáním profesní identity učitelů Montessori škol. O jaké sub-identity výsledky rozšiřují dosavadní poznání? Co je pro Montessori učitele klíčové v procesu vzdělávání?

Bez popisku

Dostali jsme zelenou v projektu Edustories

Díky výstupům projektu Edustories si budou moci učitelé a učitelky natrénovat situace ve třídě, které již zažili a v minulosti nevěděli, jak je správně řešit nebo naopak situace, které by je mohly v budoucnu s žáky potkat a lépe se tak na svou profesní dráhu vyučujících připravit.

Věříme, že výstupy projektu podpoří pedagogy v produktivním zvládání náročných výchovných situací ve třídě a povedou ke zvyšování kvality pozitivního klima ve školních třídách.

Více o projektu Článek v Magazínu M

Předchozí Následující

Všechny aktuality Podcasty Blog #inspiruj

Katedra pedagogiky připravuje vyučující pro budoucnost jako flexibilní profesionály ve vzdělávání, realizuje související výzkum a spolupracuje s partnerskými institucemi s cílem přispět ke kvalitě života ve školách a ve společnosti.

Katedra pedagogiky patří ke stěžejním katedrám Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, neboť se podílí na přípravě všech studentů fakulty. Její členové svou činnost staví na týmové práci, otevřenosti, zodpovědnosti, dobrých mezilidských vztazích a přístupu orientovaném na studenta. Směřují k udržitelné excelenci, která upřednostňuje kvalitu před kvantitou.

Pedagogicko-psychologický modul Standardy pro praxi Výzkumy na katedře

Katedra pedagogiky očima jiných

„Praxe a následný reflektivní seminář mi daly za celou dobu studia to nejdůležitější, co jsem pro začátek své učitelské kariéry potřeboval.“

Lukáš Mikl, ZAČÍNAJÍCÍ UČITEL​

„Praxe mě naučila více o efektivní spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga. Naučila mě, jak je tato spolupráce přínosná pro obě strany.“

Blanka, studentka v bakalářekém studiu, ASISTENTSKÁ PRAXE - ASISTENT PEDAGOGA

„Teorie a praxe, dvě slova, která spolu souvisí. Díky praxi jsem zjistila, že mě práce s dětmi naplňuje, ujistila jsem se v tom, že učitelská profese je velmi zodpovědné povolání, které nemůže dělat kdokoli. Informace, které chci předat dále, zdokonalují i mě samou. Je to neustálý proces poznávání nových věcí a lidí.“

Šárka Blatná, absolventka UČITELSKÁ PRAXE

„Při nástupu do 1. ročníku bakalářského studia jsem věděl, že při svém budoucím zaměstnání chci ruský jazyk využívat, ale nechci se stát učitelem. Pedagogickou fakultu jsem si vybral právě proto, že jsem měl pouze kladné recenze a ohlasy na katedru ruského jazyka a literatury a jejich kvalitní výuku. Vše se ale změnilo okamžikem, kdy jsem absolvovala učitelskou praxi na základní škole.“

Tomáš, studující navazujícího magisterského studia, UČITELSKÁ PRAXE

„I learned so much through the discussions we had in class. Also the assignments we had to do were very interesting. The dynamics of the classes really made them enjoyable.“

José, Erasmus student INTRODUCTION INTO EDUCATION AND PSYCHOLOGY

„Probírá se opravdu to, s čím jsme se setkali v praxi, můžu se zeptat, když si nejsem jistá. My vlastně toto hodně řešíme i mimo školu spolu jako studenti, ale tady byl přítomen i didaktik a to bylo skvělý.“

Petr, Student magisterského stupně SEMINÁŘ K UČITELSKÉ PRAXI

„Velice si vážíme možnosti spolupracovat s Katedrou pedagogiky. Oceňujeme erudovaný přístup a expertízu členů katedry, vítáme studenty pedagogiky. Rádi otevíráme naše dveře společným projektům a výzkumům a těší nás možnosti spolupráce mezi naší školou, našimi zahraničními partnery (např. ve Finsku nebo USA) a Katedrou pedagogiky.“

Monika Mandelíčková, KOORDINÁTORKA LABORATORNÍ ŠKOLY LABYRINTH, BRNO
Předchozí Následující

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info