Nový článek o výzkumu inkluzivního vzdělávání
Výzkumníkům z Katedry pedagogiky a Ústavu pedagogických věd vyšel další článek v prestižním časopise European Journal of Special Needs Education.
Na Katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity se výzkumníci dlouhodobě věnují tématu žákovské diverzity ve vzdělávání. Zajímá je, jak se projevují rozdíly mezi žáky v procesu učení, jak ovlivňují průběh výuky a jak je možné efektivně pracovat s rozmanitou třídou, aby uspěl každý žák. Protože v každé třídě existují rozdíly mezi žáky pramenící z jejich rozmanitých individuálních potřeb, je toto téma velmi důležité jak pro vyučující v praxi, tak z hlediska vzdělávání budoucích učitelů a učitelek.
Petr Svojanovský a Jana Obrovská v rámci projektu GAČR navázali spolupráci s profesorem Umeshem Sharmou z australské Monash University, která patří k předním světovým univerzitám nejen ve výzkumu v oblasti vzdělávání. Profesor Sharma je světově uznávaným odborníkem na inkluzivní vzdělávání.
Výzkumně se tomuto tématu v rámci projektu GAČR Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základní školy aktuálně věnuje tým tvořený Janou Obrovskou, Petrem Svojanovským, Janou Navrátilovou, Janou Kratochvílovou, Miroslavem Jurčíkem, Janem Nehybou, Markem Bulou a nyní také prof. Umeshem Sharmou.
Výzkumníkům z Katedry pedagogiky a Ústavu pedagogických věd vyšel další článek v prestižním časopise European Journal of Special Needs Education.
Přijďte načerpat inspiraci a získat nové dovednosti na workshopech, seminářích a Festivalu nápadů: studenti studentům.
13. 11. 2024 na PED MUNI od 12:00 do 21:30 hodin