Výzva Festivalu nápadů
Máš nápad, kterým žiješ? Realizuješ projekt a chceš o něm dát vědět?
Pak určitě nesmíš chybět na Festivalu nápadů: studující studujícím. Čti více o Výzvě...
Na Katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity se výzkumníci dlouhodobě věnují tématu žákovské diverzity ve vzdělávání. Zajímá je, jak se projevují rozdíly mezi žáky v procesu učení, jak ovlivňují průběh výuky a jak je možné efektivně pracovat s rozmanitou třídou, aby uspěl každý žák. Protože v každé třídě existují rozdíly mezi žáky pramenící z jejich rozmanitých individuálních potřeb, je toto téma velmi důležité jak pro vyučující v praxi, tak z hlediska vzdělávání budoucích učitelů a učitelek.
Petr Svojanovský a Jana Obrovská v rámci projektu GAČR navázali spolupráci s profesorem Umeshem Sharmou z australské Monash University, která patří k předním světovým univerzitám nejen ve výzkumu v oblasti vzdělávání. Profesor Sharma je světově uznávaným odborníkem na inkluzivní vzdělávání.
Výzkumně se tomuto tématu v rámci projektu GAČR Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základní školy aktuálně věnuje tým tvořený Janou Obrovskou, Petrem Svojanovským, Janou Navrátilovou, Janou Kratochvílovou, Miroslavem Jurčíkem, Janem Nehybou, Markem Bulou a nyní také prof. Umeshem Sharmou.
Máš nápad, kterým žiješ? Realizuješ projekt a chceš o něm dát vědět?
Pak určitě nesmíš chybět na Festivalu nápadů: studující studujícím. Čti více o Výzvě...
S příspěvkem zde vytoupí i naše kolegyně z katedry pedagogiky Jana Obrovská se svými kolegy na téma Dokážou české školy podporovat znevýhodněné žáky?