Ocenění pro Petra Svojanovského MUNI SCIENTIST AWARD 2024
Ocenění pro Petra Svojanovského na MUNI SCIENTIST AWARD 2024
Výzkumníkům z katedry pedagogiky a Ústavu pedagogických věd vyšel další článek v prestižním časopise European Journal of Special Needs Education s názvem Who is in focus? A scoping review of themes and consistency in inclusive education for all.
Jedná se o přehledovou studii, která ukazuje, že ačkoliv se různí výzkumníci často zaštiťují širokou koncepcí inkluzivního vzdělávání (tzv. inkluzivní vzdělávání pro všechny žáky), často nejsou ve svých výzkumných postupech konzistentní. To se projevuje tím, že se v rámci metodologie či výsledků typicky zaměří pouze na některé skupiny žáků (nejčastěji žáky se SVP a sociálně znevýhodněné žáky), zatímco většinu ostatních žáků s rozmanitými vzdělávacími potřebami výzkumně přehlížejí.
Chcete se dozvědět, jak (ne)vypadá současný výzkum na poli inkluzivního vzdělávání? Projděte si celou studii.
Ocenění pro Petra Svojanovského na MUNI SCIENTIST AWARD 2024
Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc., odborná asistentka z Katedry pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, získala prestižní grant JUNIOR STAR, který jí umožní pokračovat ve výzkumu zaměřeném na inkluzi ukrajinských žáků v českém vzdělávacím systému.