Nový článek o výzkumu inkluzivního vzdělávání

listopad 2024

Bez popisku

Výzkumníkům z katedry pedagogiky a Ústavu pedagogických věd vyšel další článek v prestižním časopise European Journal of Special Needs Education s názvem Who is in focus? A scoping review of themes and consistency in inclusive education for all.

Jedná se o přehledovou studii, která ukazuje, že ačkoliv se různí výzkumníci často zaštiťují širokou koncepcí inkluzivního vzdělávání (tzv. inkluzivní vzdělávání pro všechny žáky), často nejsou ve svých výzkumných postupech konzistentní. To se projevuje tím, že se v rámci metodologie či výsledků typicky zaměří pouze na některé skupiny žáků (nejčastěji žáky se SVP a sociálně znevýhodněné žáky), zatímco většinu ostatních žáků s rozmanitými vzdělávacími potřebami výzkumně přehlížejí.

Chcete se dozvědět, jak (ne)vypadá současný výzkum na poli inkluzivního vzdělávání? Projděte si celou studii.

Projít si celý článek Naše další publikace


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info