Řízení chování žáků u začínajících učitelů: Co (ne)funguje?
Jaké situace začínající učitelé řeší, jak na ně konkrétně reagují a jaký to má dopad na chování žáků v danou chvíli?
Marek Matouš Bula, Julie Grombířová a Jana Kratochvílová se ve svém aktuálním článku Podpora wellbeingu skrze formativní hodnocení a Vysvědčení JINAK zabývají vztahem mezi formativním hodnocením – prostřednictvím zavádění Vysvědčení JINAK – a wellbeingem žáků.
V době rostoucích psychických obtíží mezi dětmi upozorňují na to, že zpětná vazba zaměřená na pokrok, silné stránky a zapojení žáků do hodnocení vlastního učení pomáhá budovat jejich sebedůvěru, vnitřní motivaci a autonomii.
Jaké situace začínající učitelé řeší, jak na ně konkrétně reagují a jaký to má dopad na chování žáků v danou chvíli?
Martin Fico a Jana Navrátilová se v rámci projektu SYRI podívali na to, jak (a zda) mohou mimoškolní aktivity na školách přispět k lepším vzdělávacím výsledkům žáků se sociálním znevýhodněním.