Pozvánka na Konferenci SYRI v Senátu 15. 5. 2024

S příspěvkem zde vytoupí i naše kolegyně z katedry pedagogiky Jana Obrovská se svými kolegy na téma Dokážou české školy podporovat znevýhodněné žáky?

duben 2024

Bez popisku

Příspěvěk je zařazen do dopoledního bloku Krize a výzvy ve vzdělávání.

***
Abstrakt příspěvku:
Výzkum dlouhodobě potvrzuje silný vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a jejich socioekonomickým statusem a etnicitou. Tento příspěvek se zaměří na implementaci celonárodního projektu zaměřeného na podporu rovných příležitostí na školách s nadprůměrným podílem sociálně znevýhodněných žáků v postpandemické situaci. Na základě analýzy pracovníky škol vnímaných problémů a jejich řešení při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se ukazuje tendence zdůrazňovat angažovanost žáků, spíše než jejich vzdělávací výsledky, což se propisuje i do výběru a realizace projektových opatření. Na základě diskuse výsledků budou pojmenovány bariéry podpory sociálně znevýhodněných škol a formulována doporučení pro další podporu.

***

Registrovat na akci se můžete do 30. dubna 2024.

Program konference SYRI


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info